Maria Bengtsson

bättre självförtroende?

Kategori: Allmänt

ja vet inte behöver skriva av mig lite tror ja, har varit hos en psykolog idag, har aldrig i hela mitt  liv behövt gå till en psykolog innan hållt allt inom mig, men ibland har ja kommit på att det e bra och prata med nån man inte känner, har känt mig lite deprimerad och ledsen över små saker ett tag nu,  vet inte varför, har dålig självkänsla..
Har känt mig ensam även om ja varit en HEL del hos Ann.-christine men hon e ju min syster mer ensam på vän sidan, har ju en del kompisar ja umgås med men det känns hela tiden som det saknas något!

Som gamalt "mobbingsoffer" så har inte jag så bra självkänsla eller självförtroende som många andra hade önskat att ja varje dag kunde ställa mig i spegeln och bara " Fan va snygg du är maria när du har den sunkiga tröjan på dig" men ja kan inte säger bara fan va fullt, byter tll något som e snyggt, vågar inte prata när man e flera kanske ett normalt betende men ja kan inte det, tänker bara " tänk om dem skrattar åt mig, eller retas"
Varför ska det vara så svårt att bygga upp ett bra självförtroende? ja kan inte, vet inte hur man gör, vissa dagar absolut kan ja stå framför spegel putta med läpparna och bara känna mig snygg och sexig, men det kanske e 2ggr på en månad högst! eller om ja druckit det e ja inget normalt beteende heller?
Kanske ska ringa Mia Törnblom hon e ju duktig på det med självkänsla och självförtroende, man kanske behöver prata av sig med någon som vet hur man bygger upp ett bra självförtroende?
Fan ...Nu tänker säkert många av er som ja umgås med att det märks ALDRIG på henne, men ja kan säga att ja e rätt så skicklig att inte prata om hur ja mår, vad ja känner och så, det e sånt man får lära sig när man e uppväxt med EN kompis!!

Jobbigt sånt här... men nu vet ni lite hur ja känner i mitt huvud och hjärta...

vill träna med har kännt mig lite småsjuker hela veckan så har inte blivit något med det men nu börjar ja bli bra igen så nu blir det massa träningspass igen ! =) Skönt , tänkte på en grej sist ja började träna med så blev ja sjuk efter ett tag, undra varför? men då kom ja aldrig igång igen, då tyckte ja det va mysigare att vara hemma oo mysa med Daniel men nu har ja ju inte han så nu kanske det blir lättare att komma igång ? dessutom Längtar ja faktiskt att börja gyma igen, saknar mitt benpass, gillar det =)
Får bli så, i helgen e ja frisk och då e vi påt igen!!

Kommentarer

  • Angelia säger:

    Tufft av dig att skriva om det som finn sinom dig.

    Att bygga upp lite självkänsla och självförtroende är vi nog många som behöver.

    Får hålla tummarna för att du fixar det =)



    Kram

    2008-11-15 | 17:19:39
    Bloggadress: http://notbroken.webblogg.se/

Kommentera inlägget här: